середа, 18 березня 2020 р.

8 клас

українська література

Ніна Бічуя
«Шпага Славка Беркути».
Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
Проблема особистості в сучасному світі.
Особливості композиції твору.
1. Завдання. 

1.  Проблемно-пошукове дослідження.
Дата народження

Навчання

Творча спадщина

«Королева жіночої прози»…

Унікальність творчості

1. Продовжіть думку: дорослість – це
………………………………………………………………………………….……………
2.  Паспорт твору
Тема

Ідея

Жанр


Композиція

Сюжетні лінії

Місце, час дії


Які проблеми , що стосуються життя підлітків, порушено в повісті? Заповніть схему.
ПРОБЛЕМИ:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Характеристика образів твору «Шпага Славка Беркути». Вплив оточення на виховання дитини. Осмислення моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків
1. Доберіть асоціації до слова«дружба»
ДРУЖБА_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Літературна гра «Пазли»
Подані слова складіть у вислови й назвіть, якому герою вони належать.
1.  Іншим, поради, люди, різні, говорять, речі, з собою, протилежні, речі, і не даючи, розмовляючи, зовсім.
2. Він, говорити, гарно, уміє, погано, робить, Юлько, що, це, та й, правда, такого, нема, нічого, взагалі.
3. Удавати, Юлько, не покривджений, Ващук, не хуліган, Славко, і ти, Беркута, не хочеш.
4. До Лопуха, то, йди, помста, свята, то, це, відплатити, свою, коли, не годен, кривду, сам, за.
3. Знайди помилку в цитаті та назвіть героя, якому належать слова.
1.  Очевидно, ми  добре  знаємо  наших  учнів. Добре  заглиблюємося  у їхні душі. Можливо, все почалося давно.
2. Та коли дитина винна, то вона шукає виправдання, а в Беркути їх мільйон.
3. Навіщо ти вчинив це побоїще? Ще й після всього красуєшся. Чого завгодно міг сподіватися, але щоб Беркута хизувався?
4. Розкажіть про персонажа, звертаючи увагу на:
родинне оточення;
вплив дорослих на формування характеру дитини;
захоплення, таланти персонажа;
риси вдачі, найпомітніша риса;
деталь, яка найбільше насторожила або вразила.
1. Створіть сторінку в одній із соціальних мереж кожному з героїв повісті за зразком.

Прізвище, ім’я
Ліля Теслюк



Місце проживання
14 років.



Освіта
Львів.



Інтереси
англійська мова, театр, кіно, балет.



Коло друзів
Ярослав Беркута,
Юлій Ващук



Життєве кредо
жити
яскраво, пізнавати людей, світ і себе в ньому



2. Виконання тестових завдань
1.  Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»:
а) Лілі Теслюк;                        б) Стефко Вус;
в) Ніна Воврик;                       г)Юлько Ващук.
2.  «Це звучить як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і
справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано?
а) Славка Беркуту;                  б) Юлька Ващука;

в) Стефка Вуса;                       г) Степана Геника.
3.  Кому Беркута сказав такі слова: «Кінчай хвалитись! От я умію на руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»?
а) Лілі Теслюк;                        б) Ваврик;
в) Насті Вус;                            г) Стефку Вусу.
4.  Хто з героїв так розмірковував про Беркуту: «Шпага. Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери… Висловлені й невисловлені
сумніви…»?
а) Батько Стефка Вуса;                     б) Мати Юлька Ващука;
в) Мати Лілі Теслюк;                        г) Мати Славка Беркути.
5.  Яку споруду Львова описано в цьому уривку з повісті: «…був увесь блакитний і урочистий — від розпису стелі і стін до оббивки крісел. Музи, легкі, як балерини, мчать кудись у вічному леті з вінками в рожевих руках. Мармурові ангели під ложами нагадують пустотливих дітлахів, які вирвалися на волю від надто суворих опікунок…»?
а) Театр юного глядача;                    б) Театр імені Франка;
в) Оперний театр;                              г) Театр трагікомедії.
6.  «Бо чіпляються усі до…, кроку не дають ступити: отой чижик-
староста намалював на … карикатуру в газеті — сидить … за партою рік у п'ятому класі сидить, і вуса в нього довгі, аж по пояс, виросли…» Назвіть ім'я, яке можна вставити на місці пропуску:
а)  Стефко;                                         б) Юлько;
в)  Славко;                                         г) Зінько.
7.  У повісті «Шпага Славка Беркути» порушено всі проблеми, окрім…:

а) відповідальності людини за свій народ; б) дружби в житті людини;
в) призначення людини на землі;
г) формування характеру підлітків.
8.  Яку мету поставив перед собою Беркута?
а) поїхати на чемпіонат до Харкова;
б) увійти до збірної і не порушувати присяги; в) виграти бій у Юлька;
г) відвідати театр.


Немає коментарів:

Дописати коментар