8 клас
українська література
Ніна Бічуя
«Шпага Славка Беркути».
Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
Проблема особистості в сучасному світі.
Особливості композиції твору.
1. Завдання.
1. Проблемно-пошукове дослідження.
Дата
народження
|
|
Навчання
|
|
Творча
спадщина
|
|
«Королева жіночої прози»…
|
|
Унікальність
творчості
|
|
1. Продовжіть думку: дорослість – це
………………………………………………………………………………….……………
2. Паспорт твору
Тема
|
|
Ідея
|
|
Жанр
|
|
Композиція
|
|
Сюжетні лінії
|
|
Місце, час дії
|
|
Які проблеми , що
стосуються життя підлітків, порушено в повісті?
Заповніть схему.
ПРОБЛЕМИ:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Характеристика образів твору «Шпага Славка Беркути». Вплив оточення на виховання дитини. Осмислення моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків
1. Доберіть асоціації до слова«дружба»
ДРУЖБА_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Літературна гра «Пазли»
Подані слова складіть у вислови й назвіть, якому герою вони належать.
1. Іншим, поради, люди, різні, говорять, речі, з собою, протилежні, речі, і не даючи, розмовляючи, зовсім.
2. Він, говорити, гарно, уміє, погано, робить, Юлько, що, це, та й, правда, такого, нема, нічого, взагалі.
3. Удавати, Юлько, не покривджений, Ващук, не хуліган, Славко, і ти, Беркута, не хочеш.
4. До Лопуха, то, йди, помста, свята, то, це, відплатити, свою, коли, не годен, кривду, сам, за.
3. Знайди помилку в цитаті та назвіть героя, якому належать слова.
1. Очевидно, ми добре знаємо наших учнів. Добре заглиблюємося у їхні душі. Можливо, все почалося давно.
2. Та коли дитина винна, то вона шукає виправдання, а в Беркути їх мільйон.
3. Навіщо ти вчинив це побоїще? Ще й після всього красуєшся. Чого завгодно міг сподіватися, але щоб Беркута хизувався?
4. Розкажіть про персонажа, звертаючи увагу на:
родинне оточення;
вплив дорослих на формування характеру дитини;
захоплення, таланти персонажа;
риси вдачі, найпомітніша риса;
деталь, яка найбільше насторожила або вразила.
1. Створіть сторінку в
одній із соціальних мереж кожному з героїв повісті за зразком.
Прізвище, ім’я
|
Ліля Теслюк
|
|
|
|
Місце
проживання
|
14 років.
|
|
|
|
Освіта
|
Львів.
|
|
|
|
Інтереси
|
англійська мова, театр, кіно,
балет.
|
|
|
|
Коло друзів
|
Ярослав Беркута,
Юлій
Ващук
|
|
|
|
Життєве кредо
|
жити
яскраво, пізнавати людей,
світ і себе в ньому
|
|
|
|
2. Виконання тестових
завдань
1. Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага
Славка Беркути»:
а) Лілі Теслюк; б) Стефко Вус;
в) Ніна Воврик; г)Юлько Ващук.
2. «Це звучить як оскарження. Годинами
хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити
її, а клавіші нічого не дарують, і
навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і
справжнє…» Про кого
з героїв повісті сказано?
а) Славка
Беркуту; б) Юлька Ващука;
в) Стефка Вуса; г) Степана Геника.
3. Кому Беркута сказав такі слова:
«Кінчай хвалитись! От я умію на
руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні! От бачиш…»?
а) Лілі Теслюк; б) Ваврик;
в) Насті Вус; г) Стефку Вусу.
4. Хто з героїв так розмірковував про
Беркуту: «Шпага. Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери…
Висловлені й невисловлені
сумніви…»?
а) Батько Стефка
Вуса; б) Мати
Юлька Ващука;
в) Мати Лілі Теслюк; г) Мати Славка Беркути.
5. Яку споруду Львова описано в цьому
уривку з повісті: «…був увесь блакитний і урочистий — від розпису стелі і стін
до оббивки крісел. Музи, легкі, як балерини, мчать кудись у вічному леті з
вінками в рожевих руках. Мармурові ангели під ложами нагадують пустотливих
дітлахів, які вирвалися на волю від надто суворих опікунок…»?
а) Театр юного
глядача; б)
Театр імені Франка;
в) Оперний театр; г) Театр
трагікомедії.
6. «Бо чіпляються усі до…, кроку не дають ступити: отой чижик-
староста
намалював на … карикатуру в газеті — сидить … за партою рік у п'ятому класі
сидить, і вуса в нього довгі, аж по пояс, виросли…» Назвіть ім'я, яке можна
вставити на місці пропуску:
а) Стефко; б) Юлько;
в) Славко; г) Зінько.
7. У повісті «Шпага Славка Беркути» порушено всі
проблеми, окрім…:
а) відповідальності
людини за свій народ; б) дружби в житті людини;
в)
призначення людини на землі;
г) формування характеру підлітків.
8. Яку мету поставив перед собою Беркута?
а) поїхати на чемпіонат до Харкова;
б) увійти
до збірної і не порушувати присяги; в) виграти бій у Юлька;
г) відвідати
театр.
Немає коментарів:
Дописати коментар